Nieuw global policy voor SMART software onderhoud

Veel IT-procurement afdelingen van middelgrote en grote bedrijven zijn gewend aan een industrie standaard voor software, waarbij het onderhoud van deze software als aparte service of product aangeschaft dient te worden. Veel leveranciers, waaronder SMART, bieden hun klanten variatie aan voor zowel de duur als het type onderhoud.

Software onderhoud is in principe gewoon een “abonnement” op een dienst dat zich uitstrekt over een vaste periode. Klanten verlengen deze abonnementen veelal op jaarbasis, dus moet er een model zijn dat dit jaarlijkse vernieuwingsproces ondersteunt.

SMART voert een wijziging door in het onderhoudsbeleid voor hun software producten. De standaard 1- jaar software onderhoud zoals die momenteel is opgenomen bij de Enterprise versies van SMART Board® interactive whiteboards en displays (die gekocht zijn met SMART Meeting Pro software) vervalt, waardoor SMART u verplicht om 1 jaar onderhoud aan te schaffen bij elk Enterprise SMART Board dat u bestelt.

Aan bestellingen die op of na 16 januari 2014 worden geplaatst zullen alle SMART gecertificeerde resellers een nieuw -verplicht - 1-jarig onderhoud SKU moeten toevoegen. Dit geldt voor elke bestelling die MPPE of SMP oplossingen omvat. Deze aparte SKU’s (producten) zien er als volgt uit:

  • Eerste jaar software onderhoud Meeting Pro ( SSM1 - ENT ) - € 269,- Adviesprijs eindgebruiker
  • Eerste jaar software onderhoud Meeting Pro PE ( SSM1 - PE - ENT ) - € 12,99 per licentie Adviesprijs eindgebruiker

Het 1-jarige onderhoud start op de datum waarop de software geactiveerd wordt en zal het volgende omvatten: 

  • Updates - software releases die verbeterde prestaties en/of functies toevoegen aan de aangeschafte versie van de software of een eerder geïnstalleerde versie volgens de
    voorwaarden van de onderhoudsovereenkomst (bijvoorbeeld van versie 2.1 SP2 naar versie 2.2)
  • Commercieel uitgebrachte upgrades - nieuwe versies van de software die onder andere componenten, prestaties , kenmerken en feature sets bevatten die nieuw zijn voor de software en verandering vertegenwoordigen van een eerder gekochte of geïnstalleerde versie volgens de voorwaarden van de onderhoudsovereenkomst (bijvoorbeeld van versie 2.2 naar versie 3.0 ).

Om door te gaan met onderhoud van de software na de termijn van een jaar, dienen klanten het onderhoud te vernieuwen met ofwel één of twee jaar verlenging. De prijzen voor deze uitbreidingen zijn te vinden op de prijslijst en kunnen worden aangeschaft op het moment van de eerste bestelling.