Hoe werkt het? Registreren en reparaties via Sony PrimeSupport (Plus)

PrimeSupport Plus contracten zijn beschikbaar voor de meeste Sony Professional producten die reeds voorzien zijn van een standaard PrimeSupport overeenkomst. Het registreren en activeren van een dergelijk contract is volgens Sony de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker, en kan simpelweg door een meegeleverde registratiekaart in te vullen.

Een uitzondering wordt gemaakt voor de Sony Specialist Dealer, daarvan wordt verwacht deze service te verlenen aan de eindgebruiker en voor hem te registreren. De eindgebruiker zal dan een email ontvangen met daarin zijn registratiedetails.

Menno Brouwer, Channel Key Account Manager Professional Solutions Europe van Sony, zegt hierover: “Eigenlijk is het heel simpel, de dealer registreert Prime Support voor eindgebruikers en krijgt voor deze service een rebate van ons. De gebruiker kan dit ook zelf doen door contact op te nemen met Prime Support en hun product op die manier laten registreren.”

Reparaties binnen het PrimeSupport contract vallen daarmee ook onder de verantwoordelijkheid van de dealers en zullen zij reparaties zelf moeten opvolgen en afhandelen.